Jag älskar mitt jobb!

jag har precis slutat jobba, eller vad man nu ska kalla det. 
jag plockade upp en liten pojke från hans skola och sen så fikade vi lite, de fikar nästan lika mycket som svenskar, men mer rafinerat, nån sorts bullar fyllda med choklad. jag fick hålla mig till yoghurt, men, men....
när jag först började med det här jobbet så trodde jag att det skulle vara ett problem att prata med barnen och att det skulle ta ett tag inan man riktigt kom in i gruppen, men icke. Det är snarare tvärtom, de är väldigt intresserade av mig och vad jag gör. Ibland kan det nästan vara lite jobbigt, man måste ju dra en gräns nånstans. är det t.e.x ok att ta emot en msn-adress från en tolvåring? Jag vet inte, men det känns som jag verkligen måste hålla arbete och nöje isär om de här ska funka. Just nu känns det verkligen som om mitt arbete mest är ett nöje, det är jättekul att prata med barnen, även om de pratar jättesnabt. 
och allt det här pussandet är något som jag verkligen kan tänka mig att vänja mig vid även om jag blev lite shokad i börgjan när vuxna män jag inte alls kände började pussa mig på kinden....
Men när det är söta sjuåringar som  gör det så  är det bara gulligt. Min lilla engelska hjälkurs började idag, jag har.... 0 elever so far, men det får väl ta sin tid. jag spelade kortspel med en liten flicka istället^^'
det var väl typ det jag ville ha sagt
freihof, je t'ame!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0