Glad påsk

Idag har varit en väldigt hektisk, men trevlig dag, det började klockan tio då jag steg upp och lagade mat till påskmåltiden. Klockan 14 så gick jag till bussen och åkte in och träffade min kompis Jacqueline för en kopp kaffe och lite prat om Paris dit hon också ska på måndag. Efter det åkte jag hem och åt middag, haricots verts med bacon i ugn och risotto. Sedan hastade jag till kyrkan i Westhoffen nära Wangen, tyvärr började det regna, så när jag kom fram var jag dygnsur.

Mässan var jättebra, den började med att vi stod vid en eld utanför kyrkan, prästen skvätte dopvatten med en lövruska över elden och tände rökelse (om nån vet vad lövruskan betyder så tala gärna om för mig). Vi sjöng och gick sen in igen och firade mässa. Kyrkan i Westhoffen är mycket äldre än Wangens med gamla målningar och statyer. Sedan cyklade jag långsamt hem sjungandes psalmer. De är iskallt och jag hade som vanligt inte klätt mig ordentligt, men den här gången var det i alla fall inte till 1 på natten.

 

Glad påsk Allesammans

 

Nåd från herren Jesus åt alla

 

Uppenbarelseboken kapitel 22 vers 21


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0