Fjällen

Nu är det fyra dagar sen jag kom hem från fjällen och så här i efterhand så var det underbart. Även under tiden så var det riktigt trevligt, trots blåmärken, myggbett och stukade fötter.

 

Vi började med att åka till Enafors och ta bussen därifrån till storulvåns fjällstation. Där åt vi lite lunch och fortsatte senare mot sylarna. På vägen så tältade vi och sov. Min sovsäck var gjord för vinterbruk och var extremt varm, men det gick ändå.

 

Dagen efter så tog vi oss till sylarnas fjällstation runt lunchtid och jag, Samuel och Axel gick upp på herrklumpen medans resten av oss stannade och vilade. Det var en trevlig och avslappnad tur och vi låg och vilade på en jätteskön sten i ett tag innan vi gick ner inge och lagade till lite obeskrivligt äckligt följt av underbar militär choklad.

 

Dagen efter var det då dags för att ta sig upp till syltoppen och äntligen se Norge. Jag, Adam och Marcus tog den lättare vägen som bara var ganska jobbig och inte hade alltför klippiga branter. På vägen upp hade vi lite snöbollskrig vid snöfläckarna och det var lika delar kul, episkt och apjobbigt.

 

Jag träffade lite norrmän på toppen.

 

Argg!

 

Sen gick vi ner och åt något ganska gott, med betoning på ganska.

 

Dagen efter så begav vi oss hemåt, Marcus kände sig lite dålig så han begav sig direkt till storulvån medans vi tog vägen över snasahögarna där vi hade en trevlig sista kväll med grillning av bananer.

 

Dagen efter så tog vi oss ner till Enafors där vi försökte hitta något att äta men misslyckades brutalt. Hungriga trötta och arga gick vi ombord tåget två timmar senare och beställde hela bistron.

 

Jag har ne mängd andra bilder, men de får komma upp nån annan gång, om ett halvår ungefär då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0