Emma

Emma åkte då igår, om någon har undrat varför jag har varit så absent på internet den senaste tiden och eftersom mitt minne är som det är så tänkte jag berätta vad vi jag gjorde så att jag kommer ihåg det.

 

Hon kom då på onsdagen klockan sju på kvällen och vi gjorde inte så mycket mer än att åka hem till mig, äta mat och se på lite film innan vi tog en liten tur unt byn och sedan gick och la oss. På torsdagen var det dags att åga in till Strasbourg, jag har ingen aning i vilken ordning vi gjorde saker, men vi gick och shoppade lite och kollade in den nördigaste affären i hela Strasbourg där Emma köpte en poster och en nyckelring.  Vi besökte naturligtvis katedralen och spanade in alla vackra fönster och statyer som pryder den ståtliga byggnaden. Emma lekte turist och fick sig avmålad av en gatukonstnär samt köpte ett strasbourgparaply. Det regnade stundom så vi tog en rask promenad till petit france och dess söta små hus samt spenderade en tid på ett närliggande kafé där vi åt gottgott och drack grädde med kaffe och choklad. Emma var mycket imponerad av staden och jag tyckte det var kul att kunna se den ur hennes ögon.

 

Fredagen så jobbade vi hårt för brödfödan och slet i köket fyra timmar på morgonen, det var bara vi och Yolenta så det blev att ligga i, men det gick tillslut. Emma lyckades riktigt bra med att kommunicera på sin dåliga franska och jag var bara nöjd med att alla trivdes. Sedan var det dags för den obligatoriska vinturen runt ett regnigt malenheim. Emma köpte vin för hela slanten och det var med nöd och näppe vi fick med oss alltihop.

 

Sedan lördag då, vi gick över till Szobody’s runt 12 och stannade hela dagen, bokstavlig talat. Det var en jättekul dag med spel, mat och marsvin. Sedan introducerade vi de stackars amerikanerna för Eurovision, de verkade intresserade men lite fundersamma på vad tusan det var för mysko tävling. Sverige var inte med, vilket på ett sätt får mig att tro på Europa igen och varken Danmark eller Turkiet vann, så jag slapp skämmas för min kontinent. Tyskland var väl inte min favorit, men det var en bra låt och Lena var ju urgullig!

 

Sedan var det bara söndagen kvar, vi besökte staden igen, kollade in katedralen en gång till, köpte lite biljetter till mig och åt glass. Rätt soft dag.

 

Igår då så åkte vi klockan åtta och sa sedan ett könslomässigt avsked innan jag skyndade mig till min franskakurs.


Kommentarer
Postat av: Folke

Sverige var inte med, vilket på ett sätt får mig att tro på Europa igen

________________



Lol

2010-06-08 @ 16:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0