I packandets tider

Jag har köpt lådor idag, tre stycken, nästan 1000 kronor kostade det, det är inte klokt. Jag har redan packat dem, men det märks knappt på alla grejor jag har. Även om jag med lite god vilja kan få med mig lite under 40 kilo hem på planet så vet jag av erfarenhet att det kommer vara svårt att få det att gå ihop i slutändan ändå. Imorgon ska jag köpa två till, en som ska fyllas med manga och en som ska vara kvar tills den andra juli då den ultimata packningen äger rum. Har skaffat mig skuts, för närmaste postkontor ligger en bit bort och jag vill inte gå med fyra 7-kilos förpackningar nerför kullen. Jag vet att jag freakar, men det är en bra idé att få det här gjort nu när jag har tid, för tiden kommer att försvinna och så står jag där med övervikt och det vill jag inte. 33 dagar är det kvar idag tills den femte, 33 dagar att fixa det sista på. Och jag vet att den sista tiden kommer bli panisk, inte bara för att jag ska på anime konvent sen åker på seminarie, kommer hem, packar en dag, ska sedan på den lokala festivalen samt fira min födelsedag och dagen efter den är slut så ska jag hem. Jag får en liten dag mellan seminariet och festival/födelsedag att packa på och sedan får jag väl göra en sista koll den fjärde om jag hinner, men det är allt. Då vill jag ha saker skickade och packning planerad så jag slipper åka och köpa en till kartong i sista minuten vilket var vad som hände i Australien.

 

Håhåjaja, det är väl bra att jag har att göra så jag inte börjar bli nervös över att åka hem. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0