70 potatisar= rekord!!!

 

Jag har, som du kanske har förstått, skalat 70 potatisar idag (ja, jag räknade), för en så dålig potatisskalare som jag är det ju en helt otrolig grej att lyckas med, jag vet inte hur jag gjorde, men stolt är jag!

 

Efter en dag i köket är jag väldigt torr om händerna och har ont i ryggen, men är annars oskadd. Ok, mina naglar är typ helt förstörda, men det får jag väl leva med^^ Jag skalade som sagt potatis, i typ en timme, inte så coolt om du vet hur seg jag är på att skala potatis, och NEJ, det här är inte en anledning till att i fortsättningen alltid tvinga mig att skala all potatis, du vet vem du är …

 

Det är väldigt nice stämning i köket, även om alla hoppar mellan Alsassiska och Franska lite random och jag har sagt mitt namn gång på gång och blir ändå kallad ’Sigfrid’,  ’Singrid’ eller mitt all time low ’Singred’, men på det hela taget är det ett trevligt jobb. Jag har mest skalat potatis och diskat, men jag håller fortfarande på att lära mig om hur allt funkar.

 

Jag ska fortfarande jobba med barnen, bara inte lika mycket, jag jobbar helt enkelt mer, men slipper i alla fall offra min lördagsmorgon. Fredagen blir lite problematisk, eftersom jag ju jobbar då 8-12, och jag gillar att åka tidigt till saker, men det går väl att jobba runt på nått sätt. 


Kommentarer
Postat av: mammma

Bravo Du kommer att få skala all potatis hemma (oväntat va)

Se nu till att du lär dig laga avancerad fransk mat typ Julia Child så ka du nog få ett matlagninsprogram i TV när du kommer hem typ "hur jag överlevde ett alsasiskt kök"

2010-03-14 @ 17:39:16
Postat av: emselot

Yay för en lyckad dag i köket! :D får laga mat till mig när du kommer hem! :D mkt potääätis! XD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0