Små genojern, små grenojerna är lustiga att se...

Vad heter de nu, de där gröna djuren som hoppar, du vet dem där som fransmännen äter, de är yngel först och sedan får de långa ben, du vet, de där som kväker? Froda va, visst heter det froda?  Eller vänta, visst är det ett g där nånstans, froga då? ’Små frogorna, små frogorna är lustiga att se…’ Nej, nåt stämmer inte.

 

Jag vet inte vad som är med mig och mitt språk nu för tiden, att prata går bra, att prata går mer än bra, men att tänka, det blir bara ett virrvarr. Av ord från engelska, svenska och franska, även om engelskan verkar vara mest aktiv då det är det språk jag är bäst på som används regelbundet.   Jag vet inte varför jag var så mysko imorse och jag har igen aning varför jag tänkte på frogor, jag menar grenojer, ehh.. du vet vad jag snackar om. Kanske var det för att jag var så himla trött, kanske för att jag frös, kanske för att jag var hungrig. Förmodligen för att jag håller på att bli galen, det låter som en bra ursäkt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0