Orwell, George; Animal farm

Böcker lästa: 26
Böcker kvar: 74
Om jag trodde att 1984 var illa så vet jag inte vad jag ska tro om denna hemska historia om de fria bongårdsdjuren.
Jag vill bara skrika, spotta, trampa på och knivhugga boken och dess dumma djur som inte fattar och i de fallen de fattar inte gör nått medans deras frihet sakta blir mindre och mindre och grisarna bara grisar sig, arghh!
Efter den hemska upplevelsen så var jag fylld av en hemsk känsla av att jag måste utbilda mig ås att ingen kan lura mig sådär. Men missförstå mig rätt, det är en fantastiskt hemskt bra bok, bara inte när man känner sig mysigt behaglig på ett tåg bort från släktingar och bara vill att trevliga saker att läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0