Hugo; Viktor, Samhällets olycksbarn

Böcker lästa: 33
Böcker kvar: 67
Samhällets olycksbarn, eller les miserables som den är mer känd som är en fantastisk bok och en underbar musikal. Den är väldigt olycklig, men alltid med en liten ljusglimt nånstans och väldigt, väldigt bra skriven. Viktor Hugo har lyckats med featet att inte bara ha en utan flera klassiker i sitt namn vilket är ovanligare än man kan tro, men av dem jag läst så måste jag säga att samhällets olycksbarn är den bästa.
Jag rekommenderar verkligen alla att läsa den här boken (eller böckerna om du läser på svenska), även om man sett musikalen. Jag såg den innan jag läste boken vilket tyvärr gjorde att jag visste hur det gick, men den är så bra att det egentligen inte gör så mycket att man vet slutet.

Kommentarer
Postat av: Sandra Östergren

Hej hej vad trevlig din blogg verkar vara. kommer med all säkerhet läsa din blogg igen. =) Hoppas du har en bra helg =P

2011-06-30 @ 16:06:00
URL: http://jade.se/reseguide
Postat av: Folke

Jag såg några avsnitt av en TV-serie baserad på den här boken, den verkade cool. Jag räknade efter på min boklista och vi ligger precis lika nu, men jag har äntligen blivit klar med min Mandela-biografi och har börjat på Hundra år av ensamhet av Gabriel García Márquez. Vet du hur det går för Karin?

2011-07-01 @ 18:55:02
URL: http://perfektfummel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0