Nabokov, Vladimir; Lolita

Böcker lästa: 27
Böcker kvar: 72
Så, det var ganska länge sen jag läste ut boken, men jag har inte haft internet på ett tag plus varit lat så...
jag tyckte faktiskt rätt bra om Lolita, den var förstås sjuk, knäpp och helt ganska obehaglig, men det är det mesta som jag läser^^' Lolita själv var ganska orealistisk, hon kändes inte som en riktig flicka, utan som nån sorts föreställning av hur en flicka ska vara. Ibland undrade jag om Humbert inte hade hittat på henne. Humbert var precis lika äcklig och obehaglig som jag trodde, men var samtidigt väldigt naiv och jobbig. Gnällig var han med och jag kände ingen riktig sympati för honom. Det blev lite svårt när jag faktiskt inte brydde mig om vad som hände med någon av huvudpersonerna, å ena sidan en gnällig pedofil, å andra sidan en dryg ungjävel med stora psykiska problem.
Så in conclusion, lolita är itne ens värt att läsa för att säga att man har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0