Dickens; Charles, Lysande utsikter

Böcker lästa: 31
Böcker kvar: 69
Jag hittar ingen lämplig bild så ni får gå bildlösa idag *^*
I alla fall.
Lysande utsikter handlar om den unge Pip som lever ett väldigt vanligt liv tills han blir väldigt rik utan att veta varför, det är lite mysterium och lite romans men det är i stort sett hel storyn.
Jag gillade den sådär, personerna var intressanta, mysteriet var roligt, men allting hände så väldigt långsamt.
man orkade inte bry sig till slut för att det tog så otroligt lång tid alltsammans. Det var (som ni vet?) skriven som en följetång och är därför väldigt upprepande så att alla ska hänga med vilket jag förstår, men det är lite jobbigt ibland.
Sen har vi det största problemet jag hade med boken, karaktärerna.
De var intressanta och trevliga, men lite för tråkiga. Jag kände helt enkelt inte för dem, jag brydde mig inte. De neda jag gillade var Joe och Biddy, men de var knappt med i boken alls!
Om du ursäktar ska jag nu gå och gömma mig från alla Dickens-fans
*skakar under täcket*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0