Faulks, Sebastian; Fågelsång

Böcker lästa:42

Böcker kvar:58

  • Utkommen 1993
  • Handling Stephen Wraysford beger sig från Storbritannien till frankrike på 1910-talet och möter där en kvinna som han blir kär i. Tyvärr är hon gift och all möjlig sorts problem uppstår. Deras vägar delas och under första världskriget så slåss Stephen I frankrike och möts där av sitt förflutna. Samtidigt på 70 talet så letar Elisabeth efter sin morfar Stephen och försöker ta reda på vad för sorts man han var.
  • Karaktärer Stephen är lite för barnslig och lite för jobbig. 1910 var han 20 och man kan kanske förstå hans beteende, men senare blir det bara drygt. Isabelle kvinnan han blir kär I och som blir kär I han är så himla orealistiskt, eller ointelligent. Hon bestämmer sig för att rymma från sin man, blir gravid och berättar inget för Stephen som är fadern och detta är 1910! Tänkte hon inte att det kanske inte skulle gå så väl? Elisabeth är ok, men alldeles för mycket bridget Jones dagbok för min smak, och vad är grejen med att ha ihop det med gifta människor? Stephen är ung och dum, men Elisabeth är 30-nånting! Hon är också “ihop” med en gift man, jag menar vad tusan tanker de med? Om man råkar hitta nån man älskar och som man älskar en tillbaka så väntar man till efter de har skilt sig innan man har ihop det med dem! Arghh! Ok, djupt andetag. Jag tror det jag mest hade emot den här boken var allt krigssnack, jag är helt enkelt inte intresserad av krigsskildringar och det är väl mitt fel, men jag orkar inte läsa om det.
  • Språk Egentligen inget fel på språket, sjukt jobbigt med allt krig, men jag inser att det är mitt fel för att hata dem och inte egentligen författaren som ämdå har gjort ett helt ok jobb.
  • Slutsats Verkligen inte min grej, men kanske för någon som gillar krig och att vara otrogen? 2 awkvard Lolita miner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0