Tabell för gigantiska palats.

I kampanjen jag nu spelleder med Eon så har det uppstått vissa spelledarproblem i och med att äventyret utspelar sig till största del i ett jättestort palats. Då jag vill kunna improvisera lite samt är lat så har jag inte ritat några kartor över palatset, utan jag tar det som det kommer. Dock så är det inte alltid så lätt att snabbt komma på vilket sorts rum spelarna just gick in i. Oftast så är det ju inte så viktigt för spelet vilket rum de gick in i så länge det var ett plot-oviktigt rum, men det blir väldigt tråkigt att alltid säga att det var en korridor eller ett sällskapsrum, så därför har jag gjort denna fina tabell.

 

Tabell för rum i ett fint medeltida fantasy palats.  T20

 

1 Matsal

2 Bibliotek

3 Korridor

4 Laboratorium

5 Städskrubb, loot finns här, om man gillar sopborstar.

6 Sällskapsrum

7 Sovrum

8 Kök

9 Personalrum

10 Vapenkammare, loot finns här.

11 Rökrum, det luktar mycket illa här, har man otur så är det hallucinogena saker som har rökts.

12 Taket, spelarna har öppnat en dörr som leder rakt ut på taket, om det är otroligt så leder den ut på taket över en balkong.

13 Innerträdgård

14 Balkong

15 Hemlig gång bakom väggen, används av tjänstefolk samt lömska typer, t. ex. rollpersoner

16 Klädkammare, mängder dyra och snygga kläder hänger längs väggarna.

17 Hall, som i där man är när man just kommit in i ett hus.

18 Ut ur huset

19 Kapell

20 Hall, som i stort snyggt rum utan annat användningsområde än att det är stort och snyggt.Nörderi


Kommentarer
Postat av: Folke

SLUMPTABELL YAY!

2013-09-26 @ 22:52:17
URL: http://perfektfummel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0