Norbergsdräkt, del 3

I vilken Sigrid får ett oväntat erbjudande.

 

Så jag blev just uppringd av en kvinna som vill sälja dräkten i Abrahamsgården.  Hon vill förstås sälja den komplett eller inte alls. Detta krånglar till saken en del, men et finns främst tre problem.

Om jag köper den så har jag inte sytt den, den är i jättefin kvalité och det finns ingen anledning att sy upp nya delar förens blusen går sönder om massa år. Om den nu gör det.

Broschen är inte rätt, men det går ju att sälja den och köpa en ny, så det är inget större hinder.

Bindmössan är svart och jag vill ha den i grönt, det kan jag ju visserligen sy en ny, men det känns lite fånigt att köpa en om jag inte vill ha.

 

Den är jättefin, och jag vet att den passar mig, så det är inga problem.

Så jag kan sy en ny bindmössa (eller byta med min mamma som har en grön) och sen inte göra något alls för min dräkt om jag inte börjar med silversmide förstås, men nån måtta får det vara.

 

Obs. jag skrev det här för flera dagar sedan, men postade inte för jag var en slappis. ä


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0