Moral är bra att ha, men dubbelmoral är dubbelt så bra!

Jag gick ner memory lane idag gen om att besöka en quicksilveraffär här i Strasbourg. Hälften av mig var australiengalen och glad i alla fina grejer som påminner mig så himla mycket om down under. Den andra hälften var väldigt indignerad av att man försöker sälja en australisk t-shirt badbyxor och thongs (flip-flops) filosofi i högklackade skor, långa kappor och perfekt smink nation som frankrike. Jag blev faktiskt jätteirriterad allt som jag gick runt och kollade på tunna sommarlinnen och bikinis, de ska inte vara i frankrike!

Detta är ju förstås helt dumt i huvudet av mig, jag menar indiska är en av mina favoritaffärer någonsin och jag tror att folk från Indien förmodligen tycker att det är en förbaskad wannabe affär, men jag kan inte hjälpa det. Aussi ligger så nära hjärtat för mig att jag inte vill att folk som ’inte förstår dem’ ska köpa havaianas-thongs. Jag är nog lika irriterad på den franske snubben som låtsas att han är surfare som står i butiken som jag är på mig själv för att vara så inskränkt och inte tycka att det är bra att den coola aussiekulturen funnit sin väg upp till det mer stela frankrike.

 

Allt jag hade att säga om det, rubriken har jag snott

 

(skicka pengar, jag vill ha en roxyklänning^^)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0