Överklänning, konceptbilder!

Jag vet inte om det här är almän kunskap, men ganska så länge var jag väldigt ointresserad av kläder. Med undantag för mitt år i Australien så började jag inte bry mig om mitt utseende förens nångång sent i gymnasiet eller året efter. Sedan gick min transistion till lolita relativt snabbt, med den konsekvensen att jag nu har mängder med kläder som jag har väldigt svårt att använda till lolita, de används vanligtvist som sommarkläder. Det är inte heller lite kläder, det är mängder med kläder som jag nu försöker göra mig av med genom att ge bort. Ett annat problem är att jag länge äslkat lila, det gör jag fortfarande, men lila är inte alltid en lätt färg att använda i lolita och den är ganska ovanlig, men idag ska jag ändå göra ett försök. 
 
Det här är en klänning från Monki som jag köpte för ett par år sedan, den knäpps fram och är väldigt pösig och fin, pösig för ickelolita i alla fall, med en underkjol udner så blir den väldigt trång och ganska ful. 
 
 
Så jag kollade runt lite och bestämde mig för att göra en överklänning efter att ha sett den här bilden. 
 
Bilden tllhör Victorian Maiden
 
Och sedna gjorde jag.... konceptskisser! Yay! Jag gör typ alldrig sånna och jag hinner deffinitivt inte lägga upp dem på min blogg innan plagget är klart så yay! Av bara gladhet så färglade jag dem till och med!
 
Så här har jag tänkt, ganska lite är ändrat, knappar och knapphål är bortsptättade och bortklippta och det är en djupare urringning så att man kans se vad nu för snygg klänning eller blus man har under. Och så finns lite spets som jag ska försöka färga lite gräddvitt eller beige.
 
 
Jag funderar lite på att rynka tyget där bak, men jag har inte riktigt bestämt mig än . 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Folke

Bra att ha en regnbågsflagga så man kan se om ett plagg matchar alla färger på en gång

Svar: Det var det ända stållet i rummet jag kunde hänga upp den på, alla väggar är antignen för låga eller blockerade av möbler, och min garderobsdörr har redan två plagg på sig
Sigrid

2013-07-30 @ 10:08:07
URL: http://perfektfummel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0