Fyra dagar kvar!

Ju närmare jag kommer dagen då jag åker desto mer delade känslor får jag. Samtidigt som det kommer att bli jättekul att återvända till Sverige så är det så underbart här med alla ljus och marknader och konstiga fönsterdekorationer överallt. Idag köpte jag det sista inför julen och det känns faktiskt näsan lite sorgligt.

 Sen åkte jag genom halva Strasbourg också i jakt på ett tåg till flygplatsen, i sista sekunden, jajamensan! Jag hade läst på internet om ett ställer men vågade inte lita på det, så jag åkte och tittade vilket visade sig vara ett smart drag, eftersom de hade slutat gå därifrån. Men garen kan man alltid lita på, det tar runt åtta minuter, plus en minut för tram mellan bussen och garen, så den biten kommer inte ta så lång tid i alla fall.

   På torsdag är det sista dagen för franskakursen, så vi ska ha med oss kakor eller godis från våra hemland. Då min ugn inte funkar har jag gjort wannabe-mozartskulor istället, inte så svenskt, men vad tusan. Den enda mandelmassan de hade var färgad och nougat hade de inte, så jag köpte vit nougat med mandel, funkade det i Australien så funkar det väl här. De ser lite mysko ut, men det ska nog bli bra. En sjättedel av den fria golvytan upptas nu av påsar och kartonger med presenter och kakor och viner och mer presenter och pastis och min hylla i kylen klarar inte av att hålla alla grejer så jag har snott halva nedersta hyllan också.

 

Christmas overachiever and loving it^^


Kommentarer
Postat av: Kim Persson

Tycker mycket om det du skrivit! Roligt att se en del sunda saker och inte bara det vanliga grejerna som man kan läsa om hela tiden. ;)

2010-12-02 @ 14:46:56
URL: http://jade.se/paketresor/phuket

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0