vuxenpoäng!!!

Idag har jag vunnit vuxenpoäng, jag har varit och köpt medicin. Inte för att jag är så särskilt sjuk, men jag vill ha lite huvudverkstabletter till hands. Jag lyckades förklara Paracetamol, men Pronaxen kände de inte till så det blev Ibuprofen (Ibuproféne) istället. Dagens mogna gärning. Sen blev jag orolig att folk skulle tro att jag börjar ta ansvar för mig själv och andra och göra smarta, medvetna val och andra läsigheter så jag köpte socker-strepsils med honung och citron smak, kan varmt rekommenderas^^

 

På söndag är det första advent och idag är det tre veckor tills jag kommer till Sverige, tiden går så fort! Ska köpa ljus när jag är i stan imorgon så att jag har något att tända på min lilla ljusstake som den förra volontären så vänligt gav mig. Ska nog köpa en adventskalender med äcklig ljus choklad också, bara för att. Har inte sett några snygga kalendrar vilket får mig att tro att det inte är en Alsassisk grej, utan bara nått man gör för att hålla barnen glada.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0