Livet, miss Terry och universitet

För första gången i mitt liv måste jag säga att det är kul med franskaläxor. Jag har faktiskt saknat skolan lite, även om det är kul med jobb och så är det himla skönt att kunna ha de här fyra timmarna franska per vecka. Dessutom är mina kurskamrater väldigt trevliga, dock lite många, men det är väl bara bra egentligen. Som om inte detta vore nog så har jag nu stött på en fransk grammatikbok som jag gillar, helt otroligt!

 

Den enda haken är att jag måste gå upp klockan sju, men det är väl värt det. Lite kallt bara, det börjar bli vinter även i frankrike och jag räknar dagarna tills mamma och pappa kommer ner med mina vinterkläder, särskilt mina vantar, jag saknar er!!! Det ska naturligtvis bli kul att träffa föräldrarna också, Alex mamma var här förra veckan så nu är jag jättetaggad för mitt besök.

 

Bara det att kunna visa runt folk i ens egen omgivning, att kunna säga att det här är min lägenhet, min affär, min busshållplats, min stad är bara så underbart.

 

Miss Terry tours slår till igen!

 

Jag har egentligen inte så mycket bilder att visa har inte gjort så mycket värt att skryta över den här veckan, cyklat mycket, försökt att sova och tittat på film. Amerikansk film med fransk dubb är så himla mysko, jag är fortfarande inte van, men det kommer väl hoppas jag… jag ska försöka ta lite bilder av mitt älskade universitära palats på torsdag, det är bara helt underbart vackert^^

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0