min helg.. och en tårta

Jag har varit lite lat och inte orkat skriva, men jag måste bara skryta med min otroligt coola tårta som jag gjorde till ett av mina barns födelsedagsfest, typ förrförra veckan… jag kommer inte riktigt ihåg ^^’  visst är den fin?

 

Jag tog en del bilder på födelsedagsbarnet också, men de får jag tyvärr inte visa.

 

Den här helgen har jag varit på min första modevisning i en liten by en timme från Strasbourg med en fransk tjej.  Jag glömde min kamera så jag visar bilderna från det när jag har fått dem skickade till mig. Jag trodde aldrig att jag skulle tycka det var så kul att se på modevisning, men det var faktiskt jättekul. Det var ju inte riktigt mode som visades utan mer en del lokala designers som visade upp sina alster. Det var två visningar och den första fick mig verkligen att vara tacksam för att de inte tog emot kort, för om de hade de så hade jag nog varit pank nu. Det var en blandning mellan en sofistikerad stil med långa klänningar och eleganta jackor och en japaninspirerad kimono variant och otroliga obis! Blandat med en massa snörningar så var jag helt absorberad^^

 

Den andra visningen var mer vanlig, men som sagt, jag lägger upp bilder när jag har några.

 

Annars var jag lite i Strasbourg och förberedde inför den kommande veckan med alla höstlovsaktiviteter. Det känns riktigt notalgiskt, vi ska ha små picknickar med oss och besöka zoo:t och en farm m.m.

 

Idag tog jag en lång promenad runt byn för att kolla in vingårdarna, det är jättevackert med alla gula och orange kullar av vin som breder ut sig runt de små byarna.

 

Och om man inte hittar vin kan man alltid följa skyltarna…

 

Eller ta bussen.

Det är så mycket vin så att när man cyklar genom det närliggande samhället Marlenheim så kan man känna doften av vin från de många källorna, 'les caves'.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0