Seminarie

har just kommit hem frpn mitt enveckoseminarie utanför montpellier, det var ett jättefint ställe pecis bredvid havt som jag naturligtvis badade i. det enda dryga var att vi var helt isolerade utan internet, men det var ingen fara^^. 
visst ser det mysigt ut^^


Det var kul att träffa alla andra SVE volontärer, några hade jag redan sett på det förra seminariet, men flera hade jag aldrig träffat förut. Vi var 22 flickor, inga pojkar, lite synd, men inget man kan göra nått åt. jag har pratat så mycket fransak att det nästn känns fel att skriva på svenska och jag använder stängigt franska uttryk när jag pratar engelska, d'accord? vi pratade nästan bara franska och hade också en del franskalektioner, lyssnade på sånger och sånt. det var kul och det känns riktigt bra med franskan nu. jag skre lite vykort på fransak på tågresan tillbaka och några skrev jag på frasnka, bara för att skryta^^' gramatiken och stavningen är fortfarande förskräklig, men skälva flytet finns där viket känns bra. 
nu har jag iallafall fått lite mer koll på litepraktiska saker med SVE, det känns bra, det är så mycket papper att hålla reda på och så mycket grejor att komma ihåg. när vi inte gjorde nyttiga saker så hade vi en del roliga saker för oss också, vi gjorde en liten utflykt till en liten bergsby nära Montpellier. 
det påminde mig lite om min egna lilla by, fast utan den underbara tyska charmen såklart, älska Wangen^o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0