Wangen

Jag sitter här i gassande solsken  efter en liten cykeltur för att titta på den vackra naturen omkring Wangen.
det känns verkligen inte som september, mer som juni, men jag klagar inte.
Från där jag sitter så kan jag se mina öppna fönsterluckor till mitt lilla rum i min lilla lägenhet. det är ungefär lika stort som mitt rum hemma och trots att mina grejer inte riktigt får plats så älskar jag det. det är något speciellt med att ha ett eget rum där man har sina egna grejor. Jag vet att jag ska bo där ett år, så det blir som mitt hem, en punkt däe jag vet var jag har allting (bildligt talat) och där jag vet var jag har mig själv. Som jag skrev så är det en väldigt liten lägenhet, två rum, kök, badrum, toalett, ingen hall eller vardagsrum, men jag älskar den. jag älskar mitt lilla kök och min lilla kyl som är överful med saker eftersom de hela tiden ger oss för mycket mat, mina små överfylda skåp helt utan ordning med en blandning av våra saker och sakerna som de gamla volontärerna lämnade efter sig. man hittar ingenting, men jag älskar det. Det enda problemet är att den är så kal, men jag ska köpa en massa afficher och sätta upp på väggarna, kanske nu på lördag när jag och Alex ska in till Strasbourg.
Hä är en bild av Freihofs ena ingång
Ingången till min lilla gård.
och min dörr, jag vet inte riktigt hur man roterar den, tills jag kommit på det får ni lägga huvet på sne.
Alexander Wachke(?) som jag delar lägenhet med är en tysk kille som valde att göra volontärtjänst istället för att göra lumpen, ganska smart val måste jag säga^^
det är ganska många som väljer det, vilket är anledningen till att det är så extremt många tyskar som är volontärer. Alsace ligger också som ni vet jättenära tyskland, vilket också är en bidragande faktor till att jag nu förstår tyska nästan lika bra som franska, freaky, jag vet. Åter till Alex.
vi passar faktiskt ganska bra ihop med tanke på att vi båda är lata och ingen ser när saker behöver göras. Lägenheten får nog lida för det vad det lider, men just nu funkar det utmärkt. Vi ska laga mat tillsammans i helgen, får se hur det går.
jag har hittat en kyrka som tydligen är både protestantisk och katolsk samtidigt, ska kolla in den på söndag, får se hur den är. Annars är det inte mycket som händeri Wangen, de har en fotbollsplan och nån afrikansk danskurs som jag ska börja på, men det är i stort sett allt. jo, de har ett slakteri, måst kolla in det nån gång. Alex är vegetarian, så det har inte blivit av. 
nu ska jag snart äta middag med några av barnen, det ska bli skönt när jag börjar jobba på riktigt nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0