Jag är sjuk igen

Klockan är 16.37 och jag ligger i sängen och känner mig uselt. Jag gick på min klass imorse, kanske inte världens bästa ide med tanke på att jag har ont i huvudet, halsen och näsan rinner. Att jag struntade i et och cyklade runt i söndags i bara t-shirt kanske inte var världens bästa ide heller. Var till apoteket igen idag, så nu har jag kompletterat mitt hemapotek med nässprej med eukalyptus smak. Det står inte att det är det, men jag svär, det smakar eukalyptus, mycket bättre än det som jag tar i Sverige.

   Det är tydligen något som går just nu eftersom flera andra har samma symtom så jag har fått stränga order om att stanna inomhus och hålla mig varm. Inget jag har något emot att göra, i alla fall inte i någon dag. Jag har också blivit förbjuden att jobba i köket imorgon, så jag får väl ta det lugnt och läsa en bok eller nått.

   Sen har jag äntligen lyckats överföra mina bilder från mobilen till datorn, det funkar sporadiskt så jag tog chansen när jag hade den. Det är inte så roliga bilder, de ända som är särskilt intressanta får jag inte visa, men här är en jag tog för ett tag sen av något som verkar vara min pappas och farbrors optikaffär

 

Storken(vad gör koffein med min julbock?)!

 

Jag bara gillar den här reklamen

 

Och sen har jag lyckats med något som jag inte tror någon annan har förut. Jag har tagit bilder på mucklor. Jag har några som bor hos mig och jag fick bilder på dem.

 

Och om någon är intresserad av 200 bilder på re-enactment av aspen-esslingen (stavning?) så är jag rätt person!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0