Sista arbetsdagen i köket.

Idag hade jag min sista dag i köket, jag vet, jag fattar inte heller hur det gick till. Grejen är det att jag har jobbat 14 timmar övertid som jag nu ska ta ut. Och eftersom jag jobbar 14 timmar per vecka så tar jag ut allt i ett nafs vilket gör att jag nu är klar med köket. Sen ska jag naturligtvis hämta mat där varenda dag och den andra juli så ska jag komma och säga adjö, ge bort lite presenter och så.  Jag upptäckte detta idag är jag gick därifrån och det gör mig lite rädd. Även om det är relativt lång tid kvar (17 dar) tills jag ska hem så börjar det bli sista gångerna nu. Sista gången jag var på franskakurs, sista gången på judon, sista gången på lekateljén och nu sista gången jag jobbar i köket. Det är rätt sorgligt men ganska spännande.

 

Vad gjorde jag för intressanta och roliga saker på min sista dag i köket då? Jo, jag skalade coola potatisar och häftiga morötter! Sedan, så hackade jag superpurjolök! Efter det så blev det en mängd med übermäktig disk som jag ägde totalt. Joseane råkade bränna den magnifika kakan lite, men Yvette fixade storslagna pommes frites och awesome stek. Vi drack prominent kaffe och städade de slittåliga bänkarna tills de glänste som speglar. Sen gick jag hem och åt en badass måltid.

 

Allt låter coolare med lite snygga adjektiv instuckna. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0