Den här texten är för plottrig för att kunna sammanfattas av en rubrik

I tisdags skalade jag tio kilo potatis och jag är inte ens imponerad av mig längre. Jag börjar bli helt van med att sitta och skala saker i evigheter. Efter potatisen så skalade jag morötter samtidigt som vi fikade och var så upptagen med att prata att jag inte märkte att jag hade skalat för mycket, det är aldrig ett bra tecken…

Sen satt jag i en och en halv timme och skalade kokta potatisar så min rygg var typ död.

 

Idag så hackade jag grönsaker och kött i två timmar och sedan kalkerade jag mot ett fönster så båda mina händer är supertrötta. Att jag sedan hamnade i gräl med barnet jag vaktade var ju inte nån höjdare heller. Kombinerat med övertid på nästan en timme och kall korv till middagen var det inte precis min bästa dag…

 

Sen har min favorit seriebutik slagit igen så jag fick ta mig till den mer nördiga, men lite mer avlägsna manga butiken. Det har även regna hela dagen, jag blev tvungen att byta kläder två gånger. Men jag ser ändå positivt på saker, det kunde varit värre (det kunde regnat mer^^). När jag cyklade från banken (som stängde precis när jag kom, förlåt solnedgång) så såg jag en stackars liftare vid vägkanten, helt dyngblöt.

 

Sen kan jag ge en varningens ord till alla tjejer i frankrike som inte är intresserade av ständig manlig uppvaktning, bär inte kort kjol, jag hat blivit van vid att folk tutar lite på mig eftersom det egentligen inte behöver betyda någonting i frankrike, men idag var det helt galet. Fast alla fransmän är så otroligt artiga när de låtsasflörtar, alltså gör det som jag skulle kalla för att flörta, men bara vill ge komplimanger och inte nödvändigtvis är intresserade. Det tog ett tag att lära sig dessa flörtregler, men nu tycker jag bara det är naturligt att alla killar öppnar dörrar och kan börjar prata med en hursomhelst. Jag kommer väl bli som Anette och få dörrar i ansiktet när jag kommer hem^^

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0