Loppisfynd!

Idag var jag och min kära syster på det årliga Lolitaloppisset och fyndade. Det var massor av folk och riktigt trevlig lokal. Förra året i Stockholm så köade vi i två timmar för att få komma in, men i år var det stort nog att alla kunde vara inne samtidigt och det varingen kö alls! Det var till och med stort nog för att kunna ha en modevisning som var både rolig och informativ. Det var kul att se att många ickelolitor kom dit, en del ditsläpade av kompisar, men även många unga som verkade intreserade av stilen, men som inte hunnit/orkat eller haft råd med det innan. Jag hoppas att det blev inspirerade och hittade något fint att köpa. Man kan ju bara köpa en rosett eller en blus om mani nte vill spendera så mycket pengar i början eller inte är rikigt säker om man vill börja med stilen. Jaja, nog om detta nu till mina fynd!
Inocent world strumpor, helt bedårande i råse med råsa och gula blommor, kan inte vänta med att få använda dem!
Huvudband från innocent world tror jag, den är omärkt så jag är itne säker, bedårande är den i alla fall. Rosetten är avtagbar.
Headdress från victorian maiden, rosetterna är avtagbara. matchar min babyklänningen perfekt!
Strumpor från Metamorphose Temps De fille, passar även de min babyklänning, så söta!! ^^
Det enda jag itne rikigt hittade var en mörkröd huvudbonad, vill så gjärna hitta det, jaja, det får väl gå ändå^^'
Bonus! För ett tag sedan hittade jag den blekrosa boleron på emmaus, jag sydde på ett band och har sen dess använt den mycket med lolita. idag hittade jag den vita, samma modell, på myrorna! De är söta, enkla, går att tvättas och mycket användbara så jag är jätteglad att jag hittade den! Om det finns i andra färger är jag mkt intresserad förövrigt....
Allt som allt var det en mycket lyckad dag och jag är väldigt glad över det jag har införskaffat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0