Jag klipper mitt hår och andra galna saker

nternettutorials, finns det någonting de inte kan lära mig? Det började med att jag hade tänkt i typ ett halvår att jag skulle klippa min lugg vilket jag gjorde senast i påskas så verkligen på tiden. Jag höll på i typ en vecka och gå till frisören, men dels så har jag en tendens att glömma bort tiden och dels så kändes det lite slöseri med pengar. Visserligen bara 50 spänn, men ändå, om jag kan göra det hemma varför inte? Så jag ställde mig framför spegeln och började fundera över hur det här egentligen skulle gå till. Ni vet alla historier man hör om barn som klipper sitt eget hår och det blir jätttefult? Jag har aldrig så vitt jag vet gjort det, men det kändes dumt att börja nu, så innan jag tog upp en sax och klippte så gick jag och kollade om internet hade någon hjälp att ge och på ett par sekunder hade jag fått tag i två youtubevideor om hur man klipper sin egen lugg.

 

 
 
 

Resultatet, inte helt rakt, men mycket bättre än det kunde varit.

 

Full av förtroende för vårat fantastiska nät så klickade jag mig vidare till en video om hur man gör en inbakad fläta, något som jag alltid velat göra men som jag inte orkat lära mig. Det verkade enkelt så jag testade.

 

 

 

Ganska snyggt om jag får säga det skälv, frisyr snodd från Elin Dalstål för att jag kan och hon är fantastisk.

 

Så eftersom jag var så otroligt uttråkad  så var den naturliga fortsättning att testa en annan frisyr jag velat göra, men inte orkat lära mig, korkskruvslockar! Av någon anledning så var majoriteten av kotkskruvslocksguiderna för mammor som ville locka håret på sina barn. Jag vet inte riktigt vad det säger om mig, men säkert nått bra!

 

 
Ok, uppenbarligne finns det saker internetturorials inte kan lära mig, för det här gick inte alls så bra, jag har i alla fall lärt mig att det är bra om man kan fotografera sin frisyr framifrån, mycket lättare att få en ok bild. Med betoning på ok. 

 

Jaja, nu ska jag bege mig för att se om citron fungerar mot rost på en knapphålssax, för det har jag läst på internett att det gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0