Japan dag ett

Idag kom vi tidigt till Nagoyas flygplats. Det var 3 på natten svensk tid, särskilt för dem som inte hade kunnat sova något. Lokal tid var dock 10 på eftermiddagen, så det var bara att försöka ta sig till vandrarhemmet utan att somna på vägen. Innan vi tog tåget åt vi lite risbollar med te och misosoppa. På flygplatsen försökte vi även köpa biljetter till studio ghiblimuseet, men det var helt slut tyvärr. Vi begav oss sedan mot Nagoyas tågstation, köpte mer mat och satte oss efter lite om och men på tåget mot värdshuset i samhället vi ska försöka bli av med jetlagen i. 



Tågen är jättefina, mycket utrymme för benen och sittplatserna är liks tydligt uppmärkta som man är van vid från Sverige. Deg är tyvärr väldigt lite rum för bagage vilket blir lite krångligt om man har fyra stora väskor.



Japan är hittills otroligt vackert, risfält överallt, stora trädbeklädds berg och söts små byar. Det är helt nya trädsorter och spännande ny geologi. Maten är fantastisk, kanske mest för att jag känner igen den från manga och folket är otroligt organiserade och artiga. 




Innan jag åkte till Japan så intalade jag mig skälv att Japan är ett helt normalt land och inget magiskt anime sailor moon land med Manga överallt och söts skolflickor i sjömansuniform och på ett sätt stämmer det. Det är vanliga fula höghus och vanliga stressade arbetare i vanliga tågstationer, men samtidigt är det instruktiva mangor om hur man checkar in och gulliga maskotar överallt. Jag får väl sägs att hittills så är Japan ett helt vanligt land, bara lite sötare än andra länder.

Jag har förresten redan sett min första Lolita, hon var jättesöt =^_^=

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0