Garvning av laxskinn

Jag kom över lite lax häromdagen som jag nu äter upp, men kom ihåg att jag hade läst nånstans om att garva fiskskinn. Så jag konsulterade internet och fann den här sidan
http://www.edgeflyfishing.com/ipb/topic/134540-garva-fiskskinn/
 
Då var det ju bara att sätta igång!



 
Väldigt vackert skinn
 


En bättre kniv (och bättre kunskap) hade nog hjälpt
 
Jag använde
1 dl rapsolja + lite extra olivolja för att skinnet inte var täckt och jag tänkte att det skulle vara det.
1/2 äggula
för själva garvningen eftersom jag bara hade ett, ganska litet skinn. Det får ligga i en bunke ett par timmar
 


Jag har ingen aning om vad jag ska göra med det, kanske smycke, kanske dekoration, kanske nått till nått lajv?
Det ska vara mjukt iallafall så jag kan sy i det, en fiskskinnsrustning hade varit coolt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0