Dagen efter jesus

Det känns som jag har festat hela natten, jag nästan raglar när jag drar mig till köket för att få i mig lite mat. Jag vet inte ens varför, jag somnade vid två igår och sov hela sju och en halv timma, jag har gjort värre förr utan att ha så ont i huvudet och känna mig så sliten. Jag har heller inte haft så ont i baken på länge. Som en god kristen borde jag väl inte arbeta alls idag, men det har jag aldrig levt efter och det vore väl lite hycklande om jag plötsligt började. För att inte tala om hur tråkigt det skulle vara. Min långfredag får bli lång genom att jag städar och läser bibeln istället.

 

Vid sjätte timmen föll ett mörker över hela jorden och varade till nionde timmen

 

Markusevangeliet kapitel 15 vers 33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0