Il est ressuscité

Oui, il est vraiment ressuscité

 

Klockan är sju på morgonen, en tapper skara protestanter och katoliker står i det kalla, men klara morgonljuset och förkunnar sin tro på undret att Jesus faktiskt är återuppstod. Förutom att ressuscité är ett väldigt krångligt ord som jag inte vet när jag ska använda igen så är det rätt coolt att de säger det, som någon sorts hälsning, precis som herrens frid. Vi samlades på kyrkogården och sjöng lite psalmer tillsammans, något jag tycker är väldigt intressant. Jag har på något sätt fått för mig att katoliker verkligen inte gillar protestanter (men att protestanter inte har något emot katoliker) men här är det verkligen inte så. Detta är det femte året de gör det här tillsammans och de var idel glad och uppsluppen stämning som rådde. Det är ingen som tycker det är något konstigt med att jag går på både katolska och protestantiska mässor. Efteråt gick vi till kyrkan och sjöng lite mer och sedan till Freihof för frukost.

 

Om en timme ska jag till kyrkan igen för en protestantisk mässa eller kult som det kallas, vilket blir det sista religiösa jag gör innan jag åker till paris imorgon^^ yay!

 

 

Btw, jag har av förståeliga skäl inte varit särskilt aktiv på internet så jag tänkte bara säga om någon undrade att det där med en gratis vinflaska var mitt försök till att aprilskämta, tala gärna om om ni gick på det för jag är oftast väldigt dålig på aprilskämt. Sorry emma, men du får betala fullpris

 

Sista bibelcitaten, jag lovar.

 

På kvällen samma dag, den första i veckan, satt lärjungarna bakom reglade dörrar av rädsla för judarna. Då kom Jesus och stod mitt ibland dem och sade till dem: »Frid åt er alla.«

 

Johannesevangeliet kapitel 20 vers 19

On ni förstod vad som menas med barmhärtighet vill jag se och inte offer, så skulle ni inte döma oskyldiga.

 

Matteusevangeliet kapitel 12 vers 7

Ty jag vill se kärlek, inte slaktoffer, kunskap om gud hellre än brännoffer.

 

Hosea kapitel 6 vers 6

Herren skall strida för er, och ni skall vara tysta!«

 

Andra mosebok kapitel 14 vers 14


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0