Protestanter

Jag kom just hem från den protestantiska kulten, eller bönen som var ok, vi läste bibeln om hur Jesus blev förrådd och dödades och vi sjöng en del psalmer. Jag är inte så imponerad av psalmerna kan jag säga, jag är van vid bättre. En bra sak är dock att de har värmelampor i taket, de hade de igår också, men av jag var lite för trött för att skriva ner det. Det var fortfarande kallt, men inte ås mycket som det kunde varit. De var ingen mässa, ingen måltid, ingen syndabekännelse eller någon annan ritual så som jag blivit van vid. Men det kommer väl på söndag efter frukosten. All är skit, bibliskt sett, Jesus dör i kväll och nu så plågas han på korsett. En sak jag har tänkt på är att Pilatus, som jag alltid trott var en riktig dryg person, verkar väldigt rättfärdig i bibeln och judarna om folk alla vill döda Jesus. Är det nån sorts anti-semitism. Pro-romar propaganda som bedrivs här Matteus? För övrigt är Pilatus hustru i det närmaste profetisk i det att hon har drömmar om att Jesus är oskyldig även om det bara står i Matteus.

 

Jesus ställdes nu inför ståthållaren. Denne frågade honom: »Du är alltså judarnas kung? «Jesus svarade: »Du själv säger det.«

Medan han satt på domartribunen fick han detta meddelande från sin hustru: »Du ska inte ha med den här rättfärdige mannen att göra. Jag har haft mardrömmar i natt för hans skull.«

 

Matteusevangeliet Kapitel 27 verser 11 och 19


Kommentarer
Postat av: emselot

jag hoppar över allt det religösa och går direkt på stavningen. korsett? så han fick alltså sin midja indragen och plågades på så sätt till döds? det var inte så att han blev hängd och fastnaglad på ett kors ochpå så sätt dog?

haha Spell-check is for the weak, grammar is for the stupid! btw, saknat dig på skype vart är du din mupp!

2010-04-04 @ 01:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0