Bibeln

Böcker lästa: 28
Böcker kvar: 71
Bibeln är så badass att den får en tredimensionell bild.
Så, vad ska jag säga, fem år senare och jag är faktiskt klar med den. det är helt omöjligt att sammanfatta min åsikt om bibeln i en bloggpost, men jag måste säga att den är väl värt att läsas av alla, inte minst för att det är en otroligt cool insyn i hur man tänkte och levde då den skrevs. Det är en enormt stor del av vår historia och bör läsas.
Sen bör den verkligen läsas med en nypa salt och man måste tänka själv lite. och en viktig sak man måste ha i åtanke är att den faktiskt inte skrevs av Gud själv, utan av människor, väldigt häftiga människor visserligen, men fortfarande bara människor.
Klockan är nästan midnatt och jag orkar inte skriva nått smart.
Läs bibeln och gud välsinge er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0