Haddon, Mark; Den besynnerliga händelsen med hunden om natten

Böcker lästa: 30
Böcker kvar: 70
Det här var en bok som jag aldrig skulle ha läst annars, men inte på något sätt en dålig bok.
Den handlar om en ung kille med autism som försöket lösa ett mysterium och på grund av det måste bege sig på ett äventyr som testar alla hans sociala förmågor.
Boken är väldigt lättläst och som mycket annat på den här listan så undrar jag vad som var så fantastiskt med den. Den är inte alls dålig, men kanske lämpar sig mer för tonåringar än för mig. Jag kan faktiskt inte se ens vad 35-åriga singelkvinnor får ut av den här boken.
Jag rekommenderar den här boken till alla som tycker det är lite svårt att läsa då den faktiskt är riktigt spännande och rätt så välskriven, men för de flesta som läser min blogg så ligger den lite under läskapaciteten.
Ska ta mig ann Lysande utsikter av Charles Dickens och Dune av Frank Herbet nu, hoppas det blir lite svårare läsning.

Kommentarer
Postat av: Folke

Det var ett tag sen jag läste den här boken och jag minns nästan inget av storyn. Det jag minns är att jag tyckte karaktärerna var väldigt bra skrivna så det kanske är det är fantastiskt?



Dune verkar häftig och jag skulle säkert ha läst den under min "hänga-vid-sci-fi-hyllan"-period på högstadiet om inte översättaren gett den den föga upphetsande titeln "Arrakis - ökenplaneten".

2011-05-22 @ 21:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0