De Saint-Exupéry, Antoine; Lille prinsen

Böcker lästa: 36
Böcker kvar: 64

Den lille prinsen är en väldigt intressant barnbok om en man som stöter på en liten pojke i öknen och hans berättelse. Jag vet verkligen inte varför jag inte har läst den förens nu, men i min barndom måste jag ha missat den på något sätt.

Boken är intressant, trevlig och spännande med fantastiska bilder som illustrerar allt som händer och som också medverkar i historien. Den är enkel när man först tittar på den men blir ju mer man läser väldigt komplicerad och det känns som om författaren kommunicerar med en på flera olika plan.

Jag rekommenderar den till alla, och om du har tillfälle att läsa den för ett barn så är det ännu bättre^^

 


Kommentarer
Postat av: Folke

Oj, här har blivit en massa inlägg utan att jag har märkt det. Jag har skaffat ett lånekort på biblioteket i Vetlanda nu, och jag har redan läst Les miserables och Flyga drake, och så håller jag på med Övertalning... mitt score är 40 jämnt nu, bäst du skyndar dig.

2011-10-03 @ 21:49:36
URL: http://perfektfummel.blogg.se/
Postat av: siggy

ahhh!

det är lite jobbigt att veta att ni kan se precis hur mycket jag läst hela tiden, medans jag aldrig har koll...

2011-10-03 @ 23:28:42
URL: http://sigridsresor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0