Golding, William; Flugornas herre

Böcker lästa: 35

Böcker kvar: 65

Jag har länge tyckt att det här är en bok som man borde läsa, men det har inte iktigt blivit av. Det är en väldigt intressant psykologisk bok om vad som händer några engeslska skolbarn som krashar på en öde ö och måste klara sig utan några vuxna, vilket de gör förvånansvärt bra, ett tag. Eftersom jag vet ugnefär vad den handlar om så kändes det när jag började väldigt obehagligt att läsa om hur allt går från tropiskt paradis till ett galet helvete. Expedition sobinson extreme edition går till överdrift väldigt sakta och egentligen händer det itne så hemska saker(jag vill itne spiola, men jag trodde det skulle hända helt föfärliga saker, kannibalism och sånt), men det blir nästan hemskare just för att de ändå behåller viss mägnd av sin barnsliga, glada och väldigt civiliserade del och de beter sig alltid som barn. Visserligen som barn i en exxtrem situation, men deras handlingar verkar itne helt otroliga.

Jag rekommenderar den och man känner för att ge upp på mänskligeheten en stund, men den är deffinitivt ignet för alla. Den är fantastiskt väl skriven och mycket snyggt upplagd, men den kan vara väldigt mörk och riktigt läskig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0